هر آنچه به شما نمی‌آموزند...

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

رمزگشایی پکت‌های WPA PSK

Pre-Shared Key که بطور اختصار PSK خوانده میشود یکی از دو متد موجود برای اعتبارسنجی شبکه‌های WPA و WPA2 است. این متد با استفاده از یک رمز عبور که میتواند تا 133 کاراکتر انگلیسی طول داشته باشد، برای هر کلاینت، کلید رمزنگاری یکتایی را تولید میکند.

مدتی بود که میخواستم در مورد امنیت شبکه‌های وایرلس مطلب بنویسیم که بالاخره امروز همت کردم و بعد از پیاده‌سازی سرویس آنلاین WPA PSK ساز روی آیس کت، شروع به نوشتن این مطلب کردم.

در این مطلب به آموزش رمزگشایی پکت‌های WPA/WPA2 با استفاده از ساخت PSK مربوط به اون شبکه میپردازیم. این موضوع بسیار ساده بوده و به شما در درک مقاله‌های آینده ما در مورد امنیت شبکه‌های وایرلس کمک خواهد کرد؛ پس در بدون وقت تلف کردن به مراحل انجام اینکار میپردازیم.

ادامه مطلب...
۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۶:۴۰ ۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰

تفاوت میکروپروسسور و میکروکنترلر

زمانی برنامه نویسی برای شما جذاب تر خواهد شد که بتوانید نتیجه تفکرات و الگوریتم‌های خود را در دنیای واقعی مشاهده کنید. تصور کنید با نزدیک شدن به درب خانه بجای استفاده از کلید یا زنگ زدن، درب منزل شما بطور خودکار باز شود. تصور کنید بتوانید شیشه های ماشین خود را با استفاده از فرمان های صوتی خود بالا و پایین ببرید. تصور کنید بتوانید صفحه کیلومتر موتور ساده خود را تبدیل به صفحه ای تمام دیجیتال کنید که ویژگی های منحصربفردی دارد. تصور کنید درب اتاق شما تنها با استفاده از اثر انگشت شما باز شود. تصور کنید بتوانید کولر خانه خود را از بیرون از خانه خود خاموش و روشن کنید و خیلی تصورات مدرن و زیبای دیگه... .

اگر راه را بدانید، برای شما به عنوان یک برنامه نویس، تحقق این تصورات بسیار ساده خواهد بود.

همونطور که قبلاً گفته بودم، قصد داریم در آیس کت علاوه بر مسائل کامپیوتری، به مسائل الکترونیکی نیز بپردازیم و برای اولین پست قصد داریم شما را با میکروکنترلرها و میکروپروسسورها آشنا کنیم.

ادامه مطلب...
۱۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۰۰ ۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰

چگونه مجریان قانون قادر به ردیابی گوشی ما هستند؟

مطمعناً تو فیلم‌های پلیسی ایرانی و خارجی دیده‌اید که پلیس مکان دقیق یک مضنون را از روی گوشی موبایل اون شخص شناسایی میکند. در این مقاله قصد داریم شما رو با این روش که اصتلاحاً به اون Triangulation یا اگر بخوایم ترجمه کنیم «سه گوش‌سازی» گفته میشه آشنا کنیم.

انجام اینکار نیاز به دسترسی مستقیم به سیستم ارائه دهندگان تلفن همراه داره و از آنجایی که ممکنه شما در آینده وارد سازمان‌های قانونی کشور که وظیفه حفط امنیت کشور رو برعهده دارند بشید، این موضوع که روش سه گوش‌سازی در تئوری چگونه کار میکنند برای شما بسیار واجب خواهد بود.

ادامه مطلب...
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۵ ۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰