نرم‌افزار محبوب MX Player نامی آشنا برای کاربران سیستم‌عامل اندروید است، علت این موضوع آن است که علاوه بر پشتیبانی از زیرنویس فارسی، به دلیل وجود داشتن کدک‌های نرم‌افزاری موجود در آن میتوانیم هر نوع فایل صوتی و یا تصویری را پخش کنیم، حتی فایل‌هایی که سخت‌افزار ما فاقد کدک آن است. در نسخه‌های اخیر به دلیل مسائل مربوط به کپی رایت، کدک‌های دالبی و DTS از روی نسخه رسمی MX Player حذف شده‌اند، بنابراین اگر ویدیو شما حاوی Track صوتی dts/dtshd/ac3/eac3/mlp باشد، صدای آن پخش نخواهد شد و شما تنها میتوانید ویدیو بدون صدا را مشاهده کنید.

در این پست به دوستداران MX Player شیوه حل این مشکل را خواهیم آموخت.

ابتدا با توجه به پلت‌فرم گوشی خود، یکی از بسته‌های زیر را دانلود کنید. اگر مطمئن نیستید پلت‌فرم گوشی یا تبلت شما چیست، پک قرار داده شده با نام All in one Pack را دانلود کنید. کدک‌های زیر قابل استفاده بر روی MX Player نسخه 1.8.6 به بالا هستند و حجم کدک هر پلت‌فرم حدوداً 5.5 مگابایت است، بجز All in one Pack که شامل کدک مربوط به هر 4 پلت‌فرم بوده و حجم آن 21.41 مگابایت میباشد:

Arm-v7 Neon

Arm-v7 Tegra2

Arm-v7 Tegra3

x86

All in one Pack

  اکنون فایل دانلود شده را بدون اکسترکت کردن در پوشه root حافظه داخلی دستگاه و یا پوشه Download خود قرار دهید. توجه کنید که منظور از پوشه root دسترسی روت به پارتیشن‌های گوشی نیست و منظور ما همان پوشه نخستی است که با باز کردن فایل منیجر گوشی خود آنرا مشاهده میکنید.

حال MX Player را باز کنید، اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید پیام زیر جهت نصب کدک به شما نمایش داده میشود:

 

اگر بر روی دکمه OK کلیک کنید MX Player ری‌استارت میشود و کدک کاستوم ما در برنامه بارگزاری میشود.

پس از راه‌اندازی مجدد MX Player تِرَک صوتی فایل ویدیویی شما نیز پخش خواهد شد.

 

نکته: پشتیبانی از DTS/DOLBY به این معنی نیست که خروجی صدای Multichannel خواهد شد. از آنجایی که اندروید از خروجی صدای Multichannel پشتیبانی نمیکند، MX Player بطور خودکار Track صوتی فایل شما را به دو کانال (استریو) Down Sample میکند.

همچنین شما میتوانید نسخه 1.8.10 نرم‌افزار MX Player را در صورتی که از نسخه پایینتری استفاده میکنید بطور مستقیم از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود MX Player 1.8.10

 

* در صورت عدم موفیقت در نصب این کدک، لطفاً در قسمت نظرات مشکل خود را با ما در میان بگذارید.